Thursday, January 5, 2012

welkom to school Aliff Haziq




Tahun 2012 ni xcited sikit sbb anak sulung aku Muhammad Aliff Haziq dah mula sekolah darjah 1..as usual klu anak pertama ni sure parents yang terlebih seronok dari anak..termasuk la aku jugak..hehehehehe

1st day tu aku ngan husband amik cuti...papanya yg terlebih sampai 2 hari cuti...aku klu ikutkan nak cuti seminggu, tapi sbb tak baper nak ada cuti..aku serahkan tugas kat abang aku...sib baik abg aku ni sporting....i love you papa..

Pengetua dah inform klu boleh parents jgn jenguk2 kat tgkp kelas, klu nak tgu anak ddk jer kat kantin...huhuhuhu sound tepek pengetua ni...so, aku jenguk2 dari jauh jer la...aku tgk dia start ada kawan, dalam kelas pun cikgu dah mulakan benda2 basic belajar...bagus la camtu...sejuk hati aku tgk...

Time rehat pulak, aku suh haziq gi beratur beli makanan sendiri...sbb nnt bila korg dah start keje anak aku ni kena berdikari sendiri...huhuhuhu sian anak mama...mama tahu abang kuat kan...punyer la ramai bdk2 kat kantin nak que..yg aku geram tu kantin tu bukan main besar lagi tp sebelah kaunter jer bukak...bila dgr parents sumer dah berbunyi2 baru makcik kantin tu bukak lagi sebelah kaunter...sib baik anak aku dapat nasi lemak tu...

Pas rehat tu, aku gi settlekan pulak urusan pembayaran kat Sekolah Agama...ermmm sekolah agama tu start kul 2.30-5.30ptg...maknenyer bila haziq balik dari sekolah, rehat makan jap then naik van gi sekolah lagi...penat rasanya...takper la sayang demi nak menuntut ilmu penat sekarang senang di masa depan...AMIN..

1 comment: